pondelok 2. júla 2012

Problém s vybavením úveru

Nedávno som meškal so splatením hypotéky 3 mesiace, no celú sumu som už uhradil. Dokedy budem mať záznam v registri? Budem mať v budúcnosti problém s vybavením nového úveru? Bojím sa tiež, že v budúcnosti budem mať zase problém so splácaním. Čo mám urobiť, aby som nemal problémy? Záznam v úverovom registri je vidieť až 5 rokov. Samozrejme, že táto skutočnosť môže negatívne ovplyvniť schvaľovací proces pri následných žiadostiach o úver, ale s určitosťou by som netvrdil, že nie je nádej na vybavenie nového úveru.

Pokiaľ by ste v budúcnosti mali problém so splácaním úveru, je potrebné o tejto skutočnosti upovedomiť banku v predstihu a s ňou začať riešiť problém. Na otázku, čo máte urobiť, aby ste nemali podobné problémy so splácaním, sa mi ťažko odpovedá. Odporučil by som Vám vytvárať si nejakú dodatočnú finančnú rezervu, ktorú by ste mohli v takomto prípade použiť na zaplatenie mesačných splátok banke.

Ďalšou možnosťou je zakúpiť si poistenie k úveru, kde pri krátkodobom výpadku príjmu z dôvodu úrazu, alebo dlhodobejšej práceneschopnosti je možné vykryť chýbajúce financie na splácanie úveru taktiež s takéhoto druhu poistenia.

Martin Adamec, hypotekárny poradca

Zdroj:  TRENDreality.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára